تقارير

افضل 3 حركات مساج يابانية لتكبير حجم الثدي 

لتدليك مع علم المنعكسات الياباني بيساعدوا على زيادة الدورة الدموية وتحسين شكل الثدي بشكل فعال ، والتدليك يعتبر من الطرق الشائعة جدا اللي بتساعد على تكبير الثدي من غير اي اضرار صحية.

واليوم هنتعرف من خلال التقرير على 3 حركات مساج يابانية لتكبير الثدي ، والنساء اليابانيات بينصحوا جدا بعمل جسلة تدليك يومية مكونة من 3 حركات لزيادة الدورة الدموية وتحسين حجم الثدي.

1- الحركة 1:
ارفعي ثديك الشمال بايدك اليمين او بايديكي الاتنين ، ادفعي الثدي لفوق ولتحت بشكل قطري او مائل في اتجاه عضمة الترقوة الزرقاء اسفل الرقبة (المكان اللي متحدد في الصورة) ، اعملي الحركة بمعدل حوالي 2 – 3 مرات في الثانية ، وكرريه 25 – 30 مرة ، وبعدين بدلي للثدي اليمين ، واعملي نفس الحركة

2- الحركة 2:
ارفعي ثديك الشمال بايدك الشمال وارفعي ثديك اليمين بايدك اليمين ، في نفس الوقت ، ارفعي الثدي بايديكي الاتنين بالراحة لفوق ولتحت ، بمعدل حوالي 2 – 3 مرات في الثانية ، كرريه حوالي 20 – 30 مرة.

3- الحركة 3:
حطي ايدك الاتنين على ثديك ، ايدك الشمال على ثديك الشمال ، وايدك اليمين على الثدي اليمين ، ودلكي الثدي بالراحة في حركات دائرية ، حركي ايدك اليمين في اتجاه عقارب الساعة ، وايدك الشمال حركيها عكس اتجاه عقارب الساعة ، والافضل مع الحركة دي تستخدمي زيت حطي الزيت على كف ايدك وافركيه سخنيه بين ايديكي عشان يديكي تأثير اقوى وبعدين دلكي بيه الصدر ، لو حسيتي بألم في الثدي اثناء التدليك ، اظبطي قوة ايديكي وخففي الضغط شوية عن الصدر.

نصايح لتدليك فعال اكتر:
1- خدي مكملات الاستروجين القائمة على فول الصويا:
كتير من الاطعمة القائمة على الفول الصويا زي التوفو او حليب الصويا ، بتحتوي على كمية كبيرة من الاستروجين النباتي وهو مادة شبيهة بهرمون الاستروجين اللي بيساعد على تكبير حجم الثدي ولكن تأثيرها اعلى بكتير ، بالاضافة ان فول الصويا بيحتوي على كتير من الفيتامينات زي فيتامين A,B1, B2, D ، اللي بتساعد على تحسين حجم الثدي ، بننصحك تشربي فول الصويا باستمرار بشكل يومي بالاضافة للاطعمة المغذية.

2- اختاري زيت اساسي مناسب او كريم تدليك:
الخطوة دي اختيارية ، ولكن بتدي نتايج افضل ، تقدري تستخدمي زيت او كريم تدليك او زيت جوز الهند او زيت الارز.

3- تدفئة الايد:
صبي كمية من زيت التدليك على ايدك ، وبعدين افركي ايديكي الاتنين مع بعض بقوة عشان تدفيهم قبل تدليك الثدي.

4- كرريه مرتين يوميا:
عشان توصلي لافضل النتايج ، كرري التدليك مرتين في اليوم بانتظام مرة الصبح ومرة بالليل لمدة 30 يوم على الاقل ، ومدة التدليك لازم تكون ما بين 15 – 20 دقيقة بس.

5- اجمعي ما بين اكتر من تمرين:
ممكن مع التدليك تنتظمي على تمارين تقوية عضلات الثدي ، وتمارين اليد والكتف ، هتساعد كمان ان الثدي يكون متماسك ومشدود وشكله جذاب.

 

تغطية قوية على مدار الساعة

ويقدم موقع "البحيرة اليوم "، تغطية قوية على مدار الساعة، ورصد لأهم الأنباء والأخبار المحلية والعالمية، وتغطية خاصة لـ أسعار الذهب، أسعار اللحوم، أسعار الدولار، أسعار اليورو، أسعار العملات، أخبار الرياضة، أخبار مصر، أخبار الاقتصاد، أخبار المحافظات، أخبار السياسة، أخبار الحوادث.

كما يتابع "قسم الرياضة بالموقع" أبرز الدوريات العالمية كـ الدوري الإنجليزي، الدوري الإيطالي، الدوري المصري، دوري أبطال أوروبا، دوري أبطال أفريقيا، دوري أبطال آسيا، إضافة إلى أخبار الفن والنقابات المختلفة.. فتابعونا.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: المحتوى محمي !!